Praca
1. O F E R T A P R A C Y
Na stanowisko: Księgowy/ Starszy księgowy / Specjalista ds. księgowości
Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Białymstoku poszukuje kandydata na stanowisko:
Księgowy/ Starszy księgowy / Specjalista ds. księgowości – 1 osoba.
Wymiar czasu pracy – pełny etat.
Miejsce wykonywania pracy: RCKiK w Białymstoku.
Wymagania konieczne:
- wykształcenie: wyższe ekonomiczne,
- umiejętność stosowania przepisów prawa podatkowego i ustawy o rachunkowości oraz ustawy o finansach publicznych w praktyce,
- umiejętność ewidencji zdarzeń gospodarczych zgodnie z obowiązującymi przepisami rachunkowymi i podatkowymi,
- znajomość przepisów prawa w zakresie prowadzenia i ewidencji gospodarki kasowej w tym rejestru kasowego, ewidencji wyciągów bankowych oraz dokonywania przelewów,
- doświadczenie w prowadzeniu rejestrów zakupu i sprzedaży (wystawianie i ewidencja faktur sprzedaży oraz ewidencja faktur zakupu) oraz sporządzanie deklaracji, plików JPK VAT, VAT UE i Intrastat oraz deklaracji CIT,
- znajomość i doświadczenie w zakresie księgowania i uzgadniana dokumentów magazynowych,
- znajomość i doświadczenie w zakresie naliczania oraz księgowania amortyzacji środków trwałych w tym ewidencja amortyzacji od środków trwałych uzyskanych z dofinansowania i dotacji,
- doświadczenie w zakresie rozliczania inwentaryzacji i znajomość obowiązujących w tym zakresie przepisów,
- ewidencja i uzgadnianie kont księgowych w zakresie kosztów osobowych,
- doświadczenie w uzgadnianiu zapisów na kontach księgi głównej i ksiąg pomocniczych,
- biegła znajomość MS Office w szczególności Excel i Word,
- wysoko rozwinięta umiejętność analitycznego myślenia oraz wyciągania wniosków oraz proponowania rozwiązań,
- dobra organizacja pracy, wnikliwość, rzetelność, komunikatywność, umiejętność pracy samodzielnej oraz w zespole, wysoka kultura osobista.
Wymagania pożądane:
- doświadczenie zawodowe – co najmniej 2 - letnie doświadczenie w księgowości,
- doświadczenie w ewidencji księgowej systemów klasy ERP,
Główne obowiązki:
- prowadzenie gospodarki kasowej oraz ewidencja wyciągów bankowych zgodnie z obowiązującymi przepisami m.in. ustawą o rachunkowości,
- wystawianie i ewidencja faktur sprzedaży oraz ewidencja i dekretowanie faktur zakupu,
- określanie momentu obowiązku podatkowego w VAT w wystawianych dokumentach zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz sporządzanie deklaracji JPK VAT, VAT UE, Intrastat oraz sporządzanie deklaracji CIT
- rozliczanie i uzgadnianie sald kont należności i zobowiązań oraz potwierdzanie sald
z kontrahentami,
- wystawianie not odsetkowych oraz not księgowych,
- bieżąca weryfikacja dokumentów źródłowych pod względem formalno–rachunkowym,
- udział w zamknięciu okresów rozliczeniowych (miesięcznych, kwartalnych, rocznych),
- dokonywanie przelewów, opłacanie faktur zakupu, terminowe regulowanie zobowiązań,
- przygotowywanie dokumentów i rozliczanie inwentaryzacji,
- naliczanie i ewidencja księgowa amortyzacji środków trwałych,
- kontrola formalna i rachunkowa dokumentów księgowych oraz weryfikacja poprawności księgowań,
- ewidencjonowanie i uzgadnianie magazynów w module finansowo-księgowym,
- przygotowywanie danych do sporządzania sprawozdań,
Wymagane dokumenty:
- kopie dokumentów potwierdzających: wykształcenie i doświadczenie,
- CV i list motywacyjny,
- oświadczenie o niekaralności,
- oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji.
Termin, do którego należy składać dokumenty: 22 września 2025 r.
Dodatkowe informacje:
1. Oferty należy składać:
- w wersji papierowej na adres:
RCKiK w Białymstoku pok. nr 302/303
ul. M. C. Skłodowskiej 23
15-950 Białystok
- lub drogą elektroniczną na adres mailowy:
kadry@rckik.bialystok.pl
2. Nadesłanych dokumentów nie zwracamy – oferty odrzucone zostaną zniszczone.
3. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
4. Skontaktujemy się tylko z wybranymi kandydatami.
Kontakt:
Główny Księgowy – mgr Agnieszka Klepadło, tel. 85 74 56 339
Z-ca Głównego Księgowego – mgr Teresa Czerechowska, tel. 85 74 56 351