Białystok:
Dostawa specjalistycznych samochodów osobowo-dostawczych do transportu krwi i jej składników. Numer postępowania ZP/PN-24/15

Numer ogłoszenia: 145471 - 2015; data zamieszczenia: 05.10.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:
V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Białymstoku , ul. M. Skłodowskiej-Curie 23, 15-950 Białystok, woj. podlaskie, tel. 085 74 47 002, faks 085 7447133.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Dostawa specjalistycznych samochodów osobowo-dostawczych do transportu krwi i jej składników. Numer postępowania ZP/PN-24/15.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1.Przedmiotem zamówienia jest:
1) Część 1 - dostawa jednego (1) specjalistycznego samochodu osobowo - dostawczego do transportu krwi i jej składników na potrzeby RCKiK w Białymstoku;
2) Część 2 - dostawa jednego (1) specjalistycznego samochodu osobowo - dostawczego do transportu krwi i jej składników na potrzeby RCKiK w Białymstoku;
3)Część 3 - dostawa jednego (1) specjalistycznego samochodu osobowo - dostawczego do transportu krwi i jej składników na potrzeby RCKiK w Kielcach.
Przedmiot zamówienia winien być fabrycznie nowy, przystosowany do ruchu prawostronnego oraz wyposażony w urządzenia do transportu krwi i jej składników.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określony został w Opisie przedmiotu zamówienia, stanowiącym Załącznik nr 1 do SIWZ.
3. Zakup realizowany w ramach programu polityki zdrowotnej Ministra Zdrowia pn. Zapewnienie samowystarczalności Rzeczypospolitej Polskiej w krew i jej składniki na lata 2015-2020 w zakresie zadania Zapewnienie odpowiednich warunków transportu, gwarantujących uzyskiwanie składników krwi najwyższej jakości..

II.1.5)
  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 34.11.40.00-9, 34.10.00.00-8.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 3.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium:
1. Warunkiem udziału w postępowaniu jest zabezpieczenie oferty wadium dla poszczególnych części w wysokości:
1.1 dla Części 1 - 3 100,00 zł (słownie: trzy tysiące sto zł),
1.2 dla Części 2 - 3 100,00 zł (słownie: trzy tysiące sto zł),
1.3 dla Części 3 - 3 200,00 zł (słownie: trzy tysiące dwieście zł).
2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.
3 Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
3.1 pieniądzu,
3.2 poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3.3 gwarancjach bankowych,
3.4 gwarancjach ubezpieczeniowych,
3.5 poręczeniach udzielanych przez podmioty, o którym mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r., poz. 1804 j.t.).
4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na depozytowy rachunek bankowy Zamawiającego: 27 1130 1059 0017 3408 0720 0001 z dopiskiem Wadium w procedurze Nr ZP/PN-24.15 Część ..... Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
5. W przypadku wadium wnoszonego w formie formach określonych w pkt 3.2 - 3.5, oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć wraz z ofertą, przy czym dokument ten nie może stanowić całości z ofertą.
6. Zaleca się, aby Wykonawca podał w ofercie formę w jakiej zostało wniesione wadium oraz datę wniesienia wadium.
7. Zamawiający żądać będzie przed podpisaniem umowy od Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza (w poszczególnych częściach), wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 10% ceny całkowitej podanej w ofercie w celu pokrycia roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)


1. W celu potwierdzenia, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego w SIWZ:
1) kopię wyciągu ze świadectwa homologacji dla pojazdu bazowego lub kopię świadectwa homologacji dla typu pojazdu bazowego wraz z kopią danych technicznych;
2) z konieczności rozbudowy instalacji elektrycznej w trakcie odbioru przedmiotu zamówienia przez RCKiK, Wykonawca będzie zobowiązany przedstawić dokument potwierdzający spełnienie wymagań regulaminu nr 10 EKG ONZ (kompatybilność elektromagnetyczna) dla wszystkich dodatkowych urządzeń, podzespołów elektrycznych i elektronicznych montowanych w ramach zabudowy pojazdu oraz dla aktywnych pojemników do przewozu krwi i jej składników;
3) Certyfikat producenta aktywnych urządzeń do transportu krwi i jej składników - dokument CE - (Conformité Européenne) oraz certyfikat producenta, że urządzenia pracują w zakresie opisanym w Opisie przedmiotu zamówienia w pkt 2.1.6;
4) prospekt lub folder lub kartę katalogową dla oferowanych aktywnych pojemników do transportu krwi i jej składników;
5) Specyfikację oferowanego przedmiotu zamówienia - sporządzoną zgodnie z treścią Załącznika nr 3 do SIWZ.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

IV.2.2)
  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian


1. Zamawiający przewiduje zmiany w zawartej umowie w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w następującym zakresie:
1.1 zmiany nazwy własnej w zakresie wyposażenia/urządzeń - w przypadkach zaprzestania produkcji przez producenta oferowanego przez Wykonawcę sprzętu lub jego elementu, jeśli Wykonawca pomimo dołożenia należytej staranności nie mógł uzyskać takiej informacji do chwili zawarcia umowy. W takim wypadku Wykonawca musi wykazać, iż dołożył należytej staranności, aby uzyskać od producenta informację odnośnie kontynuowania lub zaprzestania produkcji oferowanego przez siebie sprzętu i zaoferować w zamian przedmiot umowy o nie niższych parametrach technicznych i funkcjonalności spełniający wszystkie wymagania opisu przedmiotu zamówienia przy niezmienionej cenie; 1.2 zmiany elementów przedmiotu umowy i/lub wyposażenia związane ze zmianami technologicznymi możliwe w przypadku pojawienia się na rynku materiałów i lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na polepszenie parametrów technicznych lub użytkowych lub zmniejszenie kosztów eksploatacji związanych z użytkowaniem przedmiotu umowy przy niezmienionej cenie;
1.3 zmiany terminu dostawy przedmiotu umowy - zmiana ta może wystąpić na skutek negatywnych okoliczności mających bezpośredni wpływ na organizację dostawy, trudności transportowe, celne, jak również trudności w dystrybucji i magazynowaniu - zamiana ta jest możliwa pod warunkiem uzyskania przez Zamawiającego zgody MZ na wydatkowanie środków budżetowych ponad określony termin dostawy;
1.4 zmiany cen - w następujących przypadkach:
a) zmiany wynikającej ze zmiany w prawie właściwym dla podatków i ceł, które podwyższą lub obniżą cenę przedmiotu zamówienia, co w zależności od rodzaju zmian jakie będą miały miejsce, będzie skutkowało obniżeniem lub podwyższeniem ceny jednostkowej brutto przedmiotu zamówienia;
b) zmiany na korzyść Zamawiającego na skutek udzielonych rabatów, promocji, zmiany kursów walutowych;
1.5 zmiany podwykonawcy pod warunkiem, że dana część zamówienia została wskazana w formularzu ofertowym i umowie jako część zamówienia powierzona do realizacji podwykonawcy - zmiana możliwa jedynie w przypadku uzyskania zgody Zamawiającego - jeżeli dotyczy;
1.6 zmiany danych Wykonawcy (np.: zmiana siedziby, adresu, nazwy) lub zmiany wynikającej z przekształcenia podmiotowego po stronie Wykonawcy, np.: w formie sukcesji uniwersalnej.
2. Zamawiający zastrzega sobie również możliwość zmiany, z zastrzeżeniem art. 140 ust. 1 i 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, w przypadku:
2.1 zmiany w obowiązujących przepisach prawa mających wpływ na przedmiot i warunki umowy oraz zmiany sytuacji prawnej lub faktycznej Wykonawcy i lub Zamawiającego skutkującej niemożliwością realizacji przedmiotu umowy;
2.2 powstania nadzwyczajnych okoliczności będących siłą wyższą skutkujących niemożliwością realizacji przedmiotu umowy lub grożących rażącą stratą, których Strony nie przewidziały przy zawarciu umowy. Jako siłę wyższą rozumie się wydarzenia i okoliczności nadzwyczajne, nieprzewidywalne, niezależne od woli i intencji którejkolwiek ze Stron umowy;
2.3 powstania nadzwyczajnych okoliczności nie będących siłą wyższą, grożących rażącą stratą, których Strony nie przewidziały przy zawarciu umowy.
3. Wyżej wymienione zmiany mogą być dokonane na wniosek Zamawiającego lub Wykonawcy i za zgodą obu Stron wprowadzone aneksem do umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.rckik.bialystok.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
RCKiK w Białymstoku, ul. M. Skłodowskiej - Curie 23, 15-950 Białystok, pok. 204 lub droga przesyłki pocztowej. koszt jednej strony 0,40 PLN (opłata w Kasie lub przelewem).

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 14.10.2015 godzina 12:00, miejsce: RCKiK w Białymstoku, ul. M. Skłodowskiej - Curie 23, 15-950 Białystok, pok. 201 (Sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Dostawa jednego (1) specjalistycznego samochodu osobowo - dostawczego do transportu krwi i jej składników na potrzeby RCKiK w Białymstoku.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Dostawa jednego (1) specjalistycznego samochodu osobowo - dostawczego do transportu krwi i jej składników na potrzeby RCKiK w Białymstoku.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Dostawa jednego (1) specjalistycznego samochodu osobowo - dostawczego do transportu krwi i jej składników na potrzeby RCKiK w Kielcach.